.Nuss operation i Umeå.

Mejlade Erik Gyllstedt igår med mina bilder och lite frågeställningar. Fick svar idag. (Hittills har alla varit riktigt snabba på att svara och bara för att jag skriver detta kommer det ta slut här)
Han skrev i alla fall att Umeå tydligen utför Nuss Operationer också. Han hade vidarebefodrat mitt mejl och sitt eget svar till en Fredrik Holmner på vll.
Har goodlat hans namn. Umeå + Nuss, Umeä trattbröst och lite allt möjligt men hittar ingenting på nätet. Känns lite tveksamt om en operation där men man ska väl inte ha förutfattade meningar. :-S
Erik skrev också att den äldsta person som blivit opererad i Sverige var en kvinna på 56 år med liknande CT bild som min. Han skrev också att Stockholm (KS) hade en övre gräns på 25 år, varför visste han inte. Intressant fakta.
Får nu se om Fredrik är lika snabb på att svara som Gyllstedt och Lützenberg


Kommentarer
Postat av: Palt

Jag ska opereras för PE i Umeå nu i januari 2012 och börjar känna mig lite skakig.

Jag har också försökt hitta info om kirurgerna som ska operera mig, men hittar inget!

Jag tvivlar inte på att de är kompetenta nog, men det skulle ändå vara skönt att höra hur det har gått för andra som opererats där.

Hör gärna av dig om du lyckas hitta info, eller får tag på någon som kan berätta om hur det är där!

2011-12-16 @ 01:48:49
Postat av: Palt

Jag ska opereras för mitt PE i Umeå nu i v.2 i januari. Har också försökt hitta info om de kirurger som ska operera mig, men hittar ingenting. Jag tvivlar inte på deras kompetens, men det skulle vara skönt att få prata med någon som blivit opererad där. Så om du får tag på något/någon får du gärna höra av dig och dela med dig!

2011-12-16 @ 10:42:54
Postat av: Palt

Sorry, trodde att den första kommentaren inte hade kommit fram.

2011-12-16 @ 10:44:18
Postat av: C

Tjenare Palten. Vad spännande att du ska opereras i Umeå. Är det av Fredrik Holmner eller av den andra läkaren? (kommer inte ihåg hans namn) Jag har tid r undersökning i Umeå i Januari men mest troligt kommer jag att opereras i Tyskland. Mitt haller index är 15,4. Vad är ditt? Kommer dom lägga in en eller två skenor? Har mejlat med Fredrik och han säger att dom opererat 6st med Nuss och är upplärda i Trondheim. Dom har hållit på 1 år. Har 5st på kö och väntetiden är inte lång för op.

2011-12-17 @ 17:51:16
Postat av: Palt

Det är kirurgen Anne-Marie Grenholm jag haft kontakt med och hon kommer tillsammans med Fredrik Holmner att operera mig.

En erfarenhet på 6 patienter låter lite alltså. Vet du något om resultaten på dessa 6 patienter? Hoppas verkligen de vet vad de gör.

Jag vet inte vad mitt haller index är, ingen som har kollat det på mig. Men det går bara att få reda på genom datortomografi eller? De kommer förmodligen att sätta in en skena på mig.

Hur kommer det sig att du får operation i Tyskland? Är det pga ditt haller index? Jag hade hellre gjort det i Lund eller Danmark, men får inte eftersom väntetiden inte är längre än 3 månader.

2011-12-23 @ 23:46:01
Postat av: C

Jag vet ännu inte om jag får op i Tyskland men jag hoppas på det. Om Fredrik eller Anne-Marie säger att de tänker operera mig så tänker jag kräva att de kan lova ett gott resultat. Men med tanke på att inte ens Erik Gyllstedt i lund har opererat så mycket med två skenor och brukar skicka sådana patienter utomlands hoppas jag att Umeå också gör det. Så du har inte gjort CT röntgen ännu? Det brukar dom ju göra innan operation bestämt. på mig syntes det inte alls att jag hade ett så otroligt högt H-I som jag hade föränn CT röntgen var gjord..

Vet tyvärr inget om resultaten på de patienterna. Ska fråga fredrik när jag träffar honom. Vilket datum var det du skulle operera?

2011-12-25 @ 21:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0