operationsdagen

Jag väcktes utsatt tid och blev ombedd att gå på toaletten och sedan ta pillret (lugnande) och ligga i sängen klockan 7. Då hämtade dom mig och körde ner mig till operation. Fick ligga och vänta i ett rum där en kvinna höll på att förbereda något. Var en massa maskiner i rummet. Sen minns faktiskt inte jag något mer. Jag minns inte att jag blev sövd, utrullad eller någonting. Om detta beror på min enorma skräck eller om jag somnade av den lugnande tabletten eller vad vet jag faktiskt inte. Har inte reflekterat över det förns nu heller..

Vaknade några timmr efter operationen på IVA och gubben satt med mig. Allt hade gått bra. Enormt trött och ett tungt tryck över bröstet men ingen direkt smärta. Svårt att andas och minns att jag inte riktigt vågde somna för då pep andningapparaten till och sköterskorna kom till mig. Trodde jag skulle hamna i nån slags koma om jag somnade. Att jag skulle dö eller nåt. Efter att ha pratat med nån läkare som tittade förbi eller nån som för mig kändes väldigt högt uppsatt och kunnig och förklarat mitt dilemma så vågade jag somna trots varningspipet..å se jag dog inte..

Jag drack nån klunk med vatten och fick nån smörgåsbit ibland. Gubben satt ganska länge med mig på kvällen innan han fick lova att fara hem. Jag sov som ett barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0