samtal med fredrik holmner

Jag är lite dålig på att uppdatera här men jag ska försöka att bli bättre. Lovar dock inget.
Sist mejlade jag Dr Holmner om operation. Fick svar relativt snabbt. Han svarade på mina frågor och skrev att han väntade på min remiss. Vi hade lite mejlkorrespondens och andra veckan i januari ringde han upp mig. Dock medans jag var på jobbet, men han lämnade ett meddelande och uppgav sitt privata mobilnummer så att jag kunde ringa upp honom.

Några dagar senare fick vi äntligen tid att prata med varandra och han förklarade att med mitt PE ville han inte ge sig på att operera detta och att jag egentligen inte behövde komma till Umeå överhuvudtaget. Han skulle skriva en svarsremiss till min kirurg i Sunderbyn. Vi pratade lite allmänt och jag fick svar på en del nyfikna frågor och han var väldigt trevlig och hjälpsam. *Tummen upp för Dr Fredrik Holmner*

Efter samtalet skickade jag in en förhandsansökan till FK så att ärendet skulle påbörjas där.
Nästan en vecka senare damp en kopia på hans svarsremiss ner i brevlådan och någon dag efter det damp ett svar från FK ner. De ville ha journalanteckningar från besöket i Sunderbyn samt Fredrik Holmners brev.
Ringde idag och beställde journalanteckningarna och inväntar dessa i början på näsa vecka så jag kan skicka dme tillsammans med Fredriks brev.

Ringde öven upp Lisbeth på FK, underbart trevlig kvinna. Hon sa att hon redan har tagit sitt beslut, med den svårighetsgrad jag har visste hon att det bara fanns Erik Gyllsted i Sverige som kan operera och att hans väntetid är 6 år vilket inte var medicinskt berättigat att jag skulle måsta vänta så länge. Dock behövde hon ändå få in journalerna och det är alltid standard att de skickar en förfrågan till hemlänet eftersom det är dom som ska stå för kostnaden.
Det känns ljust iaf.

Enda mörkret är att brorsan inte ens fått göra sin CT röntgen än. Han trodde även att han var tvungen att göra ett lungtest innan läkaren kunde remittera honom vidare och då skulle det bli till Sundsvall och där kunde dom remittera honom till Umeå. Först efter allt detta kan han ansöka om förhandstillstånd.
Att de ska ta sådana omvägar trots att han förklarade vart han kommer att hamna tillslut och trots att läkarn inte hade en susning om vad PE var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0